خرید | فروش | قیمت سنگ تکاب در مازندران

خرید | فروش | قیمت سنگ تراورتن تکاب در استان اصفهان و مازندران بابل ساری چالوس آمل و ...

خرید | فروش | قیمت سنگ تکاب در مازندران

خرید | فروش | قیمت سنگ تراورتن تکاب در استان اصفهان و مازندران بابل ساری چالوس آمل و ...

نحوه انتخاب سنگ برای ساختمان سازی

چهارشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۰۶ ق.ظ

نحوه انتخاب سنگ برای ساختمان سازی

شرایط و ویژگی های انتخاب سنگ مناسب برای نمای ساختمانها

سنگ جز اولین مواردی است که انسان اولیه به فکر استفاده از آن قرار گرفته است. از دیرباز تا کنون مکان های باشکوه و با عظمت که تاکنون نیز پا برجا هست با سنگ ساخته شده اند. سنگ انرژی قابل توجهی دارد زیرا از دل طبیعت استخراج می شود و با گذشت سالیان سال تشکیل گشته است. سنگ ماندگاری بیش از دیگر مصالح ساختمانی دارد. اما این نکته که چه سنگی مناسب برای کدام قسمت ساختمان است مهمترین مورد برای انتخاب سنگ ساختمانی است. امروزه باتوجه به گسترش تکنولوژی روش ها و طرح های جدید تولید سنگ با توجه به نیاز و سلیقه مشتری به وجود آمده است.

سنگ ها باتوجه به کانی های تشکیل دهنده آنها به انواع مختلف دسته بندی میشوند . اکثر سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی را کانی های محدود در طبعیت تشکیل می دهند.فاکتورهای انتخاب سنگ را میتوان داوم / رنگ / مشخصات فنی / و اصلی ترین عامل که  قیمت سنگ می باشد نام برد. در مورد دوام سنگ باید به منطقه آب و هوایی مورد نظر توجه کرد. با توجه به ویژگی های هر سنگ که مواردی مانند تخلل و جنس کانی میزان آهن موجود  در سنگ و میزان آهک موجود در آن می بایست بهترین گزینه را انتخاب کرد.

 

نحوه انتخاب سنگ برای ساختمان سازی

مشخصات فنی سنگ ها را باید با توجه به کاربری که مورد نیاز هست در نظر گرفت . برای سنگ های پله اکثرا از ضخامت 3 استفاده می شود . برای سنگ های پلاک داخلی از ضخامت 1.6و1.8 استفاده میشود . و برای سنگ های نمای خارجی اکثرا ضخامت 1.8 استفاده میگردد . برای سنگ ها کف با توجه به کاربری ساختمان مسکونی یا صنعتی بودن آن  از ضخامت های متفاوت 1.8 / 2و 3 سانتی متر استفاده میشود .

اصلی ترین عامل انتخاب سنگ که قیمت آن می باشد یکی از مهمترین موضوع ها برای پیمانکاران و سازندگان می باشدبه . هرچه رنگ سنگ رو به سفیدی بیشتر و یکدستی بیشتر برود قیمت بالاتری خواهد داشت .

 

 

منبع: www.kalasakht.com

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۱۶
اندیشه فرزین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی