خرید | فروش | قیمت سنگ تکاب در مازندران

خرید | فروش | قیمت سنگ تراورتن تکاب در استان اصفهان و مازندران بابل ساری چالوس آمل و ...

خرید | فروش | قیمت سنگ تکاب در مازندران

خرید | فروش | قیمت سنگ تراورتن تکاب در استان اصفهان و مازندران بابل ساری چالوس آمل و ...

سنگ در طراحی فضای داخلی ساختمان

يكشنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۰۰ ق.ظ

سنگ در طراحی فضای داخلی ساختمان

استفاده از سنگ های ساختمانی در طراحی فضای داخلی ساختمان ها

دیوارها یکی از اجزا اصلی تشکیل دهنده نمای داخلی ساختمان هستند. در حقیقت دیوار ها قسمتی هستند که دارای ساختار ممتد، یکپارچه و استوار می باشند و در واقع سازه ای برای انتقال بار ساختمان به زمین می باشند. ایجاد عایق صوتی، ایجاد حریم خصوصی، نگهداری ساختمان از سرما و گرما و تاثیر در زیبایی دکوراسیون داخلی از جمله کاربرد های دیوار ها می باشد. دیوار های داخلی بر عکس دیوارهای خارجی در معرض اشعه خورشید و هوازدگی قرار ندارند و به همین دلیل است که اجرا آن ها بسیار آسان تر از دیوار های بیرونی می باشد. انتخاب مصالح مناسب در ساخت پوشش دیوارهای داخلی یکی از مباحثی می باشد که نیازمند تخصص و دانش در زمینه نحوه چیدمان داخلی می باشد. از انواع متریال هایی که در ساخت پوشش دیوار های داخلی از آن استفاده می شود، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  •     سنگ
  •     چوب
  •     کاشی
  •     بتن
  •     فلز
  •     آجر

سنگ در فضای داخلی ساختمان

سنگ ساختمانی به دلیل مقاومت و استحکام بالایی که دارند یکی از گزینه های پیشنهادی معماران در ساخت پوشش دیوار های داخلی ساختمان می باشند. این متریال از گذشته تا به امروز نقشی اساسی در صنعت ساختمان سازی داشته است و همواره مورد پسند بسیاری از افراد می باشد. سنگ ها با حس طبیعی و زنده ای که به نمای داخلی می بخشند، آرامش و نشاط را به افراد ساکن در ساختمان هدیه می دهند.

از جمله سنگ هایی که از آن ها در ساخت دیواره های داخلی استفاده می نمایند، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

    سنگ های تراورتن:

سنگ های تراورتن نمونه ای از سنگ های ساختمانی هستند که در ایران از طرفداران بسیار زیادی بهره مند می باشند. این سنگ ها دارای بافت رسوبی و اهکی هستند و خلخل و فرج بسیار زیادی در بافت آن ها موجود می باشد. این سنگ ها دارای رنگ ها و طرح های متنوعی هستند و می توان از ترکیب رنگ های این سنگ با یکدیگر در دیوارهای داخلی نمای بسیار زیبایی را ایجاد نمود. این سنگ ها به هنگامی که با استفاده از مواد پوششی فراوری می شوند و فرج و خلل موجود در بافتشان پوشیده می شود، مقاومت بسیار بالایی در برابر جذب آب پیدا می کنند و می توان از آن ها در ساخت دیوار های آشپزخانه و محیط های آبریز استفاده نمود. این سنگ ها همچنین وزن پایینی دارند و بار وارده بر ساختمان را کاهش می دهند. سنگ های تراورتن عباس آباد و سنگ های تراورتن حاجی آباد از جمله تراورتن هایی هستند که طرفداران و خریداران بسیار زیادی را به خود جلب نموده اند.

    سنگ های آنتیک:

یکی دیگر از سنگ هایی که در ساخت دیوارهای داخلی بسیار کارآمد می باشند، سنگ های آنتیک هستند. سنگ های آنتیک به دلیل اینکه از تکه ها و باقی مانده های سنگ های دیگر همچون تراورتن ، مرمریت و ... ساخته می شوند از تنوع بسیار بالایی بهره مند هستند و می توان آن ها را به صورت گیوتین، چرمی، باد بر، پازلی، ابعاد ریز و ... فراوری نمود. بهترین گزینه استفاده از سنگ های آنتیک ساخت دیوار پشت شومینه و دیوار پشت تلویزیون می باشد. این سنگ ها دارای مقاومت بالایی در برابر آتش و حرارت هستند و نصب آن ها بسیار آسان و سریع می باشد. از این سنگ همچنین در ساخت دیوار بین کابینت نیز می توان استفاده نمود و نکته ان این است که تیز کردن ان ها بسیار آسان می باشد. ایجاد تضاد با استفاده از رنگ های متنوع این سنگ می تواند در دیوار های داخلی جلوه و شکوه زیادی به ساختمان ببخشد. سنگ های آنتیک با تمام ویژگی های بسیار زیادی که دارند از قیمت مناسب تری نسبت به دیگر سنگ ها بهره مند می باشند.

    سنگ های مرمر:

از دیگر سنگ های ساختمانی که می توان از آن برای ساخت دیوار سرویس های بهداشتی، حمام و اشپزخانه استفاده نمود، سنگ های مرمر می باشد. این سنگ تحت حرارت و فشار زیاد به مدت طولانی در اعماق زمین ساخته می شود.سنگ های مرمر دارای جلوه و زیبایی بسیار زیادی هستند و به دلیل جذب آب بسیار پایینی که دارند قابل استفاده در محیط های آبریز می باشند. تراکم بالا در این سنگ ها سبب شده است تا استحکام و مقاومت آن ها در حد بسیار زیادی افزایش یافته و در پی آن طول عمر سنگ های مرمر نیز بسیار طولانی گردد. این سنگ ها از جلا و شفافیت بسیار زیادی بهره مند هستند و درخشش آن ها سبب زیبایی دو چندان محیط می گردد. البته سنگ های مرمر از قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند و برای استفاده از آن ها در پوشش دیوار ها نیازمند بودجه بالایی است. البته از این سنگ می توان در پروژه های گران قیمت و مجلل استفاده نمود و شکوه را به دیوار های این ساختمان ها بخشید.

    سنگ های مرمریت:

سنگ های مرمریت از دیگر سنگ های ساختمانی هستند که می توان از آن ها در دیواره های داخلی ساختمان استفاده نمود. این سنگ ها از دسته سنگ های آهکی دگرگون شده هستند و اکثر انواع آن ها دارای زمینه روشن و درخشانی می باشند. از سنگ های مرمریت به دلیل جذب آبی که دارند پیشنهاد می شود تا در محیط های مرطوب و ابریز استفاده نگردد. این سنگ ها در دیوار سالن ها، اتاق خواب ها، پارکینگ ها و دیوار لابی هتل ها و پاساژ ها بسیار کارامد می باشد. سنگ های مرمریت به دلیل زمینه سفید و شفافی که دارند سبب افزایش نور محیط می گردند و این خود یک مزیت بسیار مفید در سالن های کوچک می باشد. سنگ های مرمریت مقاومت فشاری و ضربه ای بسیار بالایی دارند و می توان ان ها را به راحتی و با یک دستمال تمیز نمود.

انواع سنگ های تراورتن و مرمریت را می توانید با مراجعه به سایت گروه تولیدی و فروشگاهی ابرسنگ مشاهده نمایید و بر حسب کارایی که برای هر یک از آن ها در نظر دارند می توانید انواع آن ها را در اندازه های اسلب، پلاک، پله و سنگ فرش خریداری نمایید.

 

 

منبع: www.kalasakht.com

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۰۶
اندیشه فرزین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی