خرید | فروش | قیمت سنگ تکاب در مازندران

خرید | فروش | قیمت سنگ تراورتن تکاب در استان اصفهان و مازندران بابل ساری چالوس آمل و ...

خرید | فروش | قیمت سنگ تکاب در مازندران

خرید | فروش | قیمت سنگ تراورتن تکاب در استان اصفهان و مازندران بابل ساری چالوس آمل و ...

نرده های سنگی

شنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۲۲ ق.ظ

نرده های سنگی

انواع نرده های سنگی و موارد استفاده از انها

یکی از سازه های مهم در ساختمان که امروزه علاه بر نقش محافظت از جان افراد در مقابل پرت شدن، نقشی تزئینی و دکوراتیو نیز دارد، نرده می باشد. نرده ها با هدف ایمنی و ایجاد حس پایداری طراحی می شوند و در واقع حائلی بین انسان و پرتگاه یعنی پلکان، تراس، پشت بام و... می باشند. طراحی این سازه یکی دیگر از نکات مهم در طراحی اجزا ساختمان می باشد و باید به گونه ای ساخته شود که علاوه بر نقش حفاظتی خود، زیبایی و جذابیت خاصی به ساختمان ببخشد. در ساخت نرده ها از انواع مصالحی همچون چوب، سنگ، آهن، استیل، بتن، کابل، گچ و ... می توان استفاده نمود که در این میان سنگ ها یکی از زیباترین و پرکاربرد ترین مصالح در ساخت نرده های خاص و زیبا هستند.

نرده های سنگی شکل ها و فرم های مختلفی دارد و از آن ها می توان به دلیل ویژگی های زیادی که دارند هم در درون ساختمان و هم در بیرون ساختمان استفاده نمود. امروزه استفاده از نرده های سنگی یا به اصطلاح صراحی در صنعت ساختمان سازی بسیار رواج یافته است.

 نرده های سنگی

نرده های سنگی بر اساس طرح، جنس و شیوه نصب دارای تنوع بالایی هستند. از طرح های مختلف آن ها می توان به طرح چهارگوش یا گرد، طرح رایمون، طرح زمرد ، طرح آریو، طرح ژاکلین ، طرح تیتان و  طرح رومی کلاسیک اشاره نمود. نرده های سنگی از لحاظ جنس به صورت کلی به دو دسته زیر تقسیم بندی می شوند:

  •     نرده های سنگی طبیعی :

نرده های سنگی می توانند هم از جنس سنگ های طبیعی و هم از جنس سنگ های مصنوعی باشند. نرده های سنگی طبیعی از برش کاری و طراحی بر روی سنگ های طبیعی درانواع و شکل های متفاوت ساخته می شوند. سنگ های طبیعی مقاومت بالاتری نسبت به سنگ های مصنوعی دارند و در واقع حالتی طبیعی به ساختمان می بخشند. یکی از سنگ های طبیعی که می توان  از ان در ساخت نرده سنگی استفاده نمود، سنگ تراورتن می باشد. این سنگ دارای تنوع بسیار زیادی در رنگ و طرح می باشد و مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی مختلف دارد. انواع سنگ های تراورتن که جزء بهترین آن ها برای ساخت نرده های سنگی محسوب می شوند سنگ تراورتن عباس آباد، سنگ تراورتن حاجی آباد، سنگ تراورتن آتشکوه، سنگ تراورتن دره بخاری و سنگ تراورتن تکاب می باشند.

یکی دیگر از سنگ های طبیعی که می توان از آن در ساخت نرده های سنگی استفاده نمود، سنگ های مرمریت می باشند. از این سنگ ها به دلیل مقاومت پایینی که در برابر باد، باران و یخبندان دارند نمی توان در ساخت نرده برای فضای بیرونی ساختمان استفاده نمود. از دیگر سنگ های طبیعی برای ساخت نرده های سنگی طبیعی می توان به سنگ های مرمر و چینی اشاره نمود. این سنگ ها استحکام و طول عمر بالایی دارند اما برخی از انواعشان دارای قیمت بسیار بالایی هستند که استفاده از آن ها در پروژه های ارزان توصیه نمی شود. سنگ چینی الیگودرز یکی از بهترین سنگ ها برای ساخت نرده های سنگی می باشد.

  •     نرده های سنگی مصنوعی

سنگ های مصنوعی یکی دیگر از متریال هایی هستند که می توان از آن ها در ساخت نرده های سنگی استفاده نمود. این نوع نرده های سنگی معمولا از جنس سنگ های سمنت پلاست می باشند این سنگ ها به دلیل اینکه در قالب هایی که دارای نقش و خطوط سنگ های طبیعی هستند ریخته می شوند، ظاهری کاملا طبیعی دارند. سنگ های سمنت پلاست با تغییر در ساختار مولکولی سیمان و مواد معدنی به وسیله ترکیبات پلیمری و نانو و انجام واکنش های پلیمریزاسیون و تشکیل شبکه زنجیره ای مستحکم در سیمان تشکیل می شوند و دارای مقاومت خمشی و فشاری بالایی می باشند. سنگ های مصنوعی دارای وزن کم تری نسبت به سنگ های طبیعی هستند و به مراتب قیمت آن ها نیز مناسب تر از سنگ های طبیعی می باشد. علاوه بر این ها سنگ های مصنوعی قابلیت شکل پذیری بالایی دارند و می توانند سطحی صیقلی و درخشان داشته باشند.

سنگ های سمنت پلاست در مقابل نورخورشید، اشعه ماوراء بنفش، ناملایمات جوی و آلودگی بسیار مقاوم هستند و به همین دلیل می توان از آن ها برای نرده راه پله های بیرونی ، بالکن و پشت بام استفاده نمود بدون اینکه نگران تغییر رنگ یا فرسودگی آن ها باشیم.

 

منبع: www.kalasakht.com

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۱۴
اندیشه فرزین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی