خرید | فروش | قیمت سنگ تکاب در مازندران

خرید | فروش | قیمت سنگ تراورتن تکاب در استان اصفهان و مازندران بابل ساری چالوس آمل و ...

خرید | فروش | قیمت سنگ تکاب در مازندران

خرید | فروش | قیمت سنگ تراورتن تکاب در استان اصفهان و مازندران بابل ساری چالوس آمل و ...

معایب سنگ های تراورتن

چهارشنبه, ۴ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۲۱ ب.ظ

معایب سنگ های تراورتن

معایب و توضیحات درباره سنگ های تراورتن جهت استفاده در نمای ساختمان ها

از معایب این سنگ جذب آب نسبتا بالا می باشد. این نقیصه با پیشرفت تکنولوژی فراوری تقریبا پوشش داده شد. مواد پوششی و به اصطلاح رزین در زمان فراوری و پولیش سنگ، باعث کمتر شدن جذب آب آن شده و از تاثیرات آن این است که سنگ دیرتر کثیف می شود و کمتر در معرض هوازدگی قرار می گیرد؛ بنابراین کیفیت ساب و رزین در ماندگاری و زیبایی آن برای دراز مدت قابل توجه است.

سنگ های تراورتن


در زمان های قدیم به علت ظاهر متخلخل آن بین مصرف کنندگان تمایلی به استفاده از سنگ تراورتن نبود و سنگ تراورتن جزء ارزان ترین سنگ ها محسوب می شد تا اینکه با رشد تکنولوژی و به کارگیری مواد پرکننده رزین باعث شد که حاصل فرآوری سطحی یک دست و براق با ظاهری زیبا و خواص مناسب مکانیکی و شیمیایی شود. اضافه شدن مرحله رزین کاری باعث ایجاد ایجاد جهشی بزرگ در میزان حجم استخراج و فراوری سنگ تراورتن شد.
یکی دیگر از معایب سنگ تراورتن، حساسیت آن نسبت به مواد اسیدی مانند الکل، قهوه، سرکه، آب پرتقال و غیره است. اگر حواستان نباشد و به طور تصادفی روی تراورتن آب پرتقال بریزید، باعث ایجاد لکه های دائمی روی آن می شوید، زیرا حلال های اسیدی با کلسیم کربنات موجود در سنگ نشان می دهند. بنابراین اگر شما بچه کوچک دارید و یا اگر قصد دارید برای طراحی دکوراسیون رستوران خود از کفپوش تراورتن استفاده کنید، بایستی خیلی حواستان باشد و بهتر است قبل از خرید و نصب سنگ تراورتن این مسئله را حتما در نظر داشته باشید.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۰۴
اندیشه فرزین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی